Debuffok
A karaktert fizikai és mágikus sebzésen kívül számos egyéb hatás is érheti, amik általában megadott időtartam alatt fejtik ki hatásukat. Nem feltétlenül járnak sebzéssel, de egy valami közös bennük, karakterünkre káros hatással vannak (debuffok). Alant összegezve olvashatók a játékban megtalálható effektek típusai.
Stun - Kábítás - Csillagok jelennek meg a célpont feje felett, aki képtelen lesz támadni, skilleket vagy tárgyakat használni és mozogni. Ezt a hatást nem lehet eltávolítani, meg kell várni míg elmúlik. Általában csak rövid ideig hat. Ha varázslás közben ér stun, akkor a varázslat megszakítódik.
Paralyse - Bénítás - A célpont képtelen lesz támadni, skillt vagy tárgyakat használni és mozogni. Bénítás szinte ugyanaz, mint a Kábítás, kivéve, hogy az effekt mágikus úton eltávolítható, és hatása tovább tart.
Movement Restriction - Mozgáskorlátozás - A célpont nem tud elmozdulni jelenlegi helyéről. Ha a célpontot támadás éri, esély van rá, hogy a hatás megszűnik.
Stone Curse - Kővé dermesztés - Ezt a skillt csak lények használják (PC-k számára nem elérhető). Hatása alatt támadásra, skillek és tárgyak használatára, mozgásra nincs lehetőség. Ha mágikus úton nem távolítják el a célpontról mielőtt a hatása lejárna, a célpont meghal. Hatása a Vérzés effektnél hosszabb ideig tart.
Poison - Méreg - A hatás alatt a karakter folyamatosan veszít életéből. A hatás általában hosszabb ideig tart, ajánlatos minél hamarabb eltávolítani mágikus úton, avagy bizonyos itemek használatával.
Bleed - Vérzés - Egy mély sebnek köszönhetően a célpont folyamatosan vért (életet) veszít. Más effektektől eltérően, ahol csak egyetlen alkalommal történik sebzés, a vérzés hatása alatt megadott intervallumonként történik sebzés. Bár ez az effekt hasonlít a Méregre, hatása rövidebb ideig tart.
Reduce Movement Speed /Snare/ - Mozgás sebességének csökkentése - A célpont lassabban mozoghat.
Reduce Attack Speed - Támadás sebességének csökkentése - A célpont lassabban támadhat.
Silence - Némítás - A célpont szája összezárul, így képtelen lesz mágikus képességeket (sebzés, buffok, debuffok, stb) használni.
Curse - Átok - Ezt a képességet csak lények használják (PC-k számára nem elérhető). A célpont max. HP-je és MP-je lecsökken. A hatás ideje alatt a Mana lassabban regenerálódik, és a célpont támadásai által okozott debuffok hatástalanok lesznek.
Disease - Kór - Ezt a képességet csak lények használják (PC-k számára nem elérhető). A célpont Élete lassabban regenerálódik. A hatás ideje alatt a célpontra nem hatnak gyógyító skillek/spellek/tárgyak.
Fear - Félelem - A célpont a hatást kiváltó karaktertől ellentétes irányba elkezd rohanni. Ha egy PC kerül Félelem alá, a célpont játékos a hatás időtartama alatt nem irányíthatja karakterét.
Confuse - Zavartság - Ezt a képességet csak lények használják (PC-k számára nem elérhető). A hatás alatt a karakter nem irányítható. A karakter felett a gép átveszi az irányítást, véletlenszerűen rohanni kezd és mindenkit megtámad. Ha a célpontot sebzés éri, a hatás elmúlik.
Root - Legyökerezés - A karakter képtelen helyváltoztatásra.
Sleep - Altatás - A Kábításhoz hasonlóan, a célpont képtelen bármiféle cselekedetre (támadás, skillek és tárgyak használata, mozgás). A hatása a Kábításhoz viszonyítva hosszabb, de ha a célpontot támadás éri, a hatás megszűnik. Emiatt értelmetlen olyan célpontot alkalmazni, akin Vérzés, Méreg és más hasonló, idő-intervallumonként sebző hatás van. Altatás hatása alatt a célpont mágikus ellenállása jelentősen megnő.
Blind - Vakság - A célpont nem lát jól, így fizikai támadásai és skilljei nagyobb eséllyel tévesztenek célt. Fizikai támadásokkal operáló kasztok, mint például a warriorok és a scoutok különösen érzékenyek erre a debuffra.
Fear of Flying - Repüléstől való félelem - A célpont képtelen lesz a repülésre. Ha levegőben éri a hatás a célpontot, szárnyai eltűnnek.
Knock Back - Hátralökés - A célpont egy adott távolságnyit hátralökődik. A hatás alatt a célpont Kábítás alá kerül.
Knock Down - Leütés - Leütés után a célpont Kábítás alá kerül. Bizonyos kasztok képesek Leütés alatt álló ellenfeleken különleges képességeket használni. Jópár lénynek egyedi támadási képességei vannak ilyen alkalmakra. Kétkezes fegyver használata esetén bevitt kritikus sebzéskor esély van Leütés aktiválására.
Gyration - Megpördítés - A célpont egyhelyben pörögni kezd, miközben Kábítás hatása alá kerül, és a hatás ideje alatt minden támadás hátbatámadásként érvényesül, illetve hátbatámadáskor használható skillek elnyomására is lehetőség adódik.
Air Shackle - Légi Bilincs - A célpont teste a magasba emelkedik (ha a célpont a földön volt, akkor levegőbe emelkedik, ha levegőben, akkor a karakter felé húzza azt). A célpont Kábítás alá kerül. Ilyenkor bizonyos kasztok képesek különleges skillek használatára, míg a célpont a levegőben lebeg mozdulatlanul. A hatás befejeztével a karakter a földre zuhanástól is sebzést szenved el.
forrás : www.aionhun.hu |